4 znaky, že to preháňate

.

Trend zdravia. fyzickej zdatnosti a vytrvalosti je tu už nejaký ten rok. Možno aj vy ste prepadli kúzlu stále mladistvých celebrít alebo vykakaných športovcov. Snaha však môže niekedy aj uškodiť, hlavne vtedy, ak stratíme nadhľad a rovnováhu sami so sebou. Nie je zdravé byť lenivcom, ale oplatí sa vám drviť svoje telo?

zelenia

  1. Spánok

Jedna z vecí, ktorá sa automaticky mení ak to preháňate so zmenou životného štýlu je kvalita spánku. Mnohí si mylne nahovárajú, že spánok nie je dôležitý. Opak je však pravdou. Ak sa pri cvičení príliš unavíte, alebo nejete správne, váš organizmus vám dá najavo svoju nespokojnosť. Ako prejav berte nespavosť, časté budenie sa v noci, prílišnú únavu a pocit vyčerpania, aj keď ste si aspoň osem hodín pospali.

  1. Váha

Ak ste to nezažili sami na sebe, tak ste to videli na niekom inom. Nový trend v stravovaní a hneď na druhý deň sa mení jedálniček mnohých v snahe zoštíhliť či upraviť svoje zdravie. Kolísanie váhy však ani prinajmenšom neveští nič dobré a už vôbec nie zlepšenie zdravotného stavu. Treba si dávať pozor, čo zo svojho jedálnička vylúčite. Ľudia často vynechávajú mnohé veci s dobrou vôľou, ich chýbanie sa však môže ukázať ako nedostatok vitamínov a minerálov, čo vedie k chorobám.

běh

.
  1. Cvičenie

S propagáciou mladosti je často spojovaná kondícia. Mnohí si to však zamieňajú so sebatrýznením. Pohotovosti by vám o tom vedeli rozprávať. Natiahnutý sval, horúčka, zlomeniny, vyvrtnutia. Často bez rozcvičky, zahriatia a potrebných inštrukcií. Športoví laici, často podceňujú svoje schopnosti a aj možnosti. Nie je to totiž o tom, koľko toho odcvičíte, ale ide o vaše zdravie. Vtedy by ste mali dbať na správny výkon pohybov a nepreťažovať sa. Vtedy dochádza najmenej k  zraneniam.

  1. Myseľ

Posledná nástraha, ktorá na vás číha je posadnutosť. Ak si prestávate užívať normálny život a nahrádzate to večným počítaním kalórii, či sebatrýznením v posilňovni, vtedy je najlepší čas dať si pauza, prípadne vyhľadať pomocníka.

4 znaky, že to preháňate
4 (80%)1
.

About the Author