Každý deň plňte novoročné predsavzatia

Koniec starého roka a začiatok nového je nielen magické vianočné obdobie, ale aj čas na bilanciu a prípravu plánov na nový rok. Určite každý z nás si praje pozitívne zmeny, zlepšenie a spomalenie rýchleho životného štýlu, pevné zdravie a prosperitu. Všetky spomenuté ciele idú ruka v ruke s kvalitou nášho spánku, správnou regeneráciou organizmu a s celkovým posilňovaním zdravia pomocou správneho výberu postele, matraca, vankúša a doplnkov na spanie.

new-years-eve-4727013_640

 

Poznáte to, ak sa dobre vyspíte, cítite sa celý deň svieži, máte výkonnosť, ľahko zvládate stres a ste omnoho vitálnejší. Spánok je fenomén nevyhnutný pre ľudský organizmus a pre jeho kvalitu musíte aj niečo urobiť.

Ponúkané rady a tipy plníme novoročné predsavzatia https://www.segum.sk/plnime-novorocne-predsavzatia  Vám pomôžu zvýšiť kvalitu spánku a celkovej regenerácie organizmu.

Odporučia Vám dodržiavanie praktických zásad, ktoré sú veľmi dôležité pred samotným odpočinkom.

people-2537324_640

Správne zatemnenie a vyvetranie

Vzduch takisto lieči a správne vyvetraná spálňa je základom. Takisto zatemnenie je dôležité pre správnu produkciu hormónov, ktoré regulujú zdravý odpočinok. Aj dĺžka a hodina spánku je rozhodujúca – odborníci radia minimálne 7 hodinový spánok a najmä zaspávanie pred 11.00 hod. Organizmus má svoje individuálne biologické hodiny a každý orgán potrebuje na regeneráciu svoj čas.

Nepracujte pred spánkom

Spánková hygiena je významná aj tesne pred ním. Uvedomte si, že aj myseľ potrebuje čas na regeneráciu a prípravu na oddych, preto ukončite prácu minimálne 1 hodinu pred spaním a relaxujte. Vaše sny a Váš oddych budú príjemné.

Správna strava pred spánkom

Nechoďte spať hladní, ale doprajte si iba ľahkú večeru – bielkoviny, zeleninu, prípadne celozrnné potraviny. Samozrejme večeru bez kofeínu, Váš organizmus ho pred spaním určite nepotrebuje. Ťažké jedlá zaťažujú organizmus a trávenie nás ešte viac vyčerpáva.

Bodka na záver – teplý kúpeľ alebo sprcha

Voda všeobecne očisťuje nielen telo ale aj myseľ, preto si doprajte horúci kúpeľ alebo sprchu, ktoré Vás dokonale uvoľnia a pripravia na relaxačný spánok. Bylinky v kúpeli znásobia účinok a rozhodne pomôžu.

Už iba správny výber matraca a doplnkov a želanie dobrej noci.

About the Author