Prečo sa nedokážeme kvalitne vyspať? Toto sú možné faktory:

Všetci dobre vieme a poznáme scenár, v ktorom je pravidelnou potrebou človeka zakončiť deň kvalitným spánkom. Lenže realita je niekedy žiaľ taká, že tento kvalitný spánok neprichádza, prípadne si počas spánku nevieme nájsť „svoj plac“ a zobúdzame sa dolámaní, nevraviac o ďalších neželaných následkoch. Príčinou týchto nepresnených nocí môže byť stres, nervy či možno fyzická bolesť, viaceré zlozvyky, ale príčinou môže byť aj nedostatočný komfort na čele s nepohodlným matracom.Muž v roláku leží v posteli, čiernobiele
Začnime teda paradoxne posledným bodom, ktorý je však v mnohých prípadoch hlavným vinníkom. Pod kvalitu spánku sa podpisuje komfortná vlastnosť postele, v ktorej je však z pohľadu pohodlného spánku hlavným faktorom matrac, respektíve jeho prevedenie, parametre, vek, no tiež fakt, či sa prispôsobuje práve nám, našej preferovanej polohe pri spánku a našej postave. Problémy so spánkom a následným pocitom fyzickej i psychickej slabosti dokáže vyriešiť kvalitný matrac na mieru https://www.segum.sk/produkty/matrace. V prípade voľby komfortného matraca zohráva podstatnú úlohu jeho tvrdosť (T1-T7). Tá sa následne podpisuje pod správnu polohu chrbtice počas spánku.
Musíme spomenúť aj rôzne zlozvyky, ktoré ku kvalitnému spánku rozhodne nepomáhajúŽena s otvorenými očami leží na posteli, blondína
Predovšetkým ak sa pozrieme na vysoký príjem kofeínu, ale tiež alkoholunikotínu.
Vieme, že kofeín má povzbudzujúce účinky a dokáže človeka „nakopnúť“, preto by sme sa mu mali niekoľko hodín pred spaním vyhýbať. Aj ľudia, ktorí pravidelne „kávičkujú“ spravidla kávu v neskorších večerných hodinách odmietajú. Určite nám neprospeje ani 2 litrová kofola či pravidelný prísun energetických drinkov (z ktorých raz chytíme infarkt). Kofeín nájdeme aj v čiernych čajoch, ale tiež napríklad v liekoch proti bolesti a dokonca v čokoláde.
Po užití alkoholu síce môžeme cítiť únavu a potrebu ísť spať, ale takýto spánok bude spravidla prerušovaný, najmä počas noci. Zo začiatku príde spánok vlastne okamžite, ale následne sa stretneme s opačným efektom.
Z pohľadu cigariet a nikotínu by sme si mali 2 hodiny pred spánkom tento zlozvyk odoprieť. Spôsobuje nabudenie pred spánkom a naopak ťažšie ranné vstávanie.

About the Author