Spánok miesto nepríjemností

Pokiaľ si v noci nedoprajete dostatok spánku, škodíte vášmu telu oveľa viac, než sa môže zdať. Spánok je pre naše telo a organizmus dôležitou súčasťou zdravého životného štýlu a taktiež je dôležitý pre dosahovanie čo najvyšších výkonov v športe. Práve vďaka spánku môžete vaše zdravie zlepšiť, alebo naopak si jeho nedostatkom dokážete časom spôsobiť poriadne problémy. Je dôležité, aby ste počas noci spali minimálne sedem hodín. Váš organizmus si vtedy dostatočne odpočinie a vďaka tomu dokáže normálne fungovať počas celého dňa. V prípade, že toto pravidlo nedodržiavate a nespíte minimálne 7 hodín denne, zarábate si na poriadny problém s vlastným telom. Niekoľko z nich sme vypísali.

dítě
 
Zmeny nálad
Už na malých deťoch je viditeľné, že nedostatok spánku dokáže organizmus a nálady poriadne rozhádzať. Aj dospelý človek môže na sebe spozorovať zvýšenú nervozitu, podráždenosť, zmeny nálad v priebehu jedného dňa.
 
Problém so sústredením
V prípade, že si vaše telo a mozog v noci neoddýchli, na druhý deň sa vám bude omnoho ťažšie sústrediť. Taktiež vykonávať bežné rozhodnutia, ktoré vám inokedy zaberú pár minút budú zrazu omnoho náročnejšie. Klesá tiež osobnákreativita a schopnosť riešiť problémy rozumným spôsobom bez agresie.
 
Začnete priberať
Bohužiaľ, za priberaním nemusí byť nutne len nedostatok pohybu a nesprávna strava, ale v mnoha prípadoch aj nedostatok spánku. A to všetko z toho dôvodu, že práve počas spánku v našom tele fungujú dva dôležité hormóny leptín a ghrelín, ktoré majú vplyv na pocit nasýtenosti tela. Keď nespíte, hladina leptínu klesá a ghrelín stúpa. Táto skutočnosť má za následok následné prejedania sa počas dňa a tiež veľkú ťažko ovládateľnú chuť do jedla.
 
Zdravotné problémy
Je známe, že nedostatkom spánku si môžete privodiť mnohé zdravotné problémy, ktoré by ste inak nemali. Časom sa vám kvôli prebdeným nociam zhorší imunita, zvýši sa tlak a vaše srdce taktiež dostane teda zabrať.

kočka
 
Rýchlejšie starnutie
Prvé vrásky, či náznaky starnutia sa môžu na vašej pleti objaviť predčasne aj z dlhodobého nedostatku spánku. Zohráva tu rolu hlavne stres, ktorý vplýva na zvyšovanie hladiny kortizolu a ten je zodpovedný tiež za zníženú tvorbu kolagénu. Práve kolagén má okrem iného na starosti aj kvalitu a pružnosť vašej pokožky.
 
Zhoršené videnie
Nedostatočný oddych má za následok aj zhoršenie zraku. Zvyčajne už po jednej prebdenej noci musíte mierne zažmúriť oči a viac sa sústrediť. Keď ste cez noc nespali nečudujte sa tomu, že tento nedostatok nakoniec ovplyvní aj vaše oči a samotné videnie.

Spánok miesto nepríjemností
Ohodnoťte příspěvek

About the Author