Učenie nemusí byť trápenie

.


Každá mamička pozná základné metódy, ktoré použila pri výchove svojho dieťatka. V drvivej väčšine išlo vlastne o vyučovanie hrou.

myšlenka


  • Podávanie hračiek do ruky- pre rozvoj jemnej motoriky

  • Posúvanie hračiek na zemi tak, aby sme nabádali deti k pohybu za nimi

  • Navliekanie guľôčok

  • Skladanie kociek

  • Čítanie kníh

  • Kreslenie


A mnoho ďalších príkladov, kedy sme my matky hravou formou priviedli dieťa k úspešnému zdolaniu prvých prekážok.

Rovnako to má byť aj v škole . Osvedčilo sa to v jasliach a materských školách. Tam sa veru deti pod vedením skúsených učiteliek naučia množstvo zručností.

Základná škola- minimálne jej prvý stupeň- by mal v tomto duchu pokračovať. Dieťa si má vytvoriť v tomto období kladný vzťah ku škole, k učeniu sa, k získavaniu vedomosti.


Veru aj druhý stupeň na hodinách technických predmetov, ale aj humanitných , dosiahne lepšie výsledky hravou formou.
Učenie nesmie byť trápenie ! Ak sa stane trápením- je to prehra. Čia ? Prehra učiteľa v prvom rade! Zlyhal pri pochopení detskej dušičky. Prehra rodiča- že to neodhalil hneď na začiatku . Prehra dieťaťa. Ktoré získa nechuť do učenia. Tu niet jednoducho víťaza.

V škole musí ísť o drobné víťazstvá a výhry . Iba tak sa dieťa posúva ďalej a chce prijímať nové vedomosti a poznatky. Každé je iné ! Ale v každom sa dá vzbudiť a prebudiť záujem o niečo. Dobrý pedagóg to veru vždy nájde ! Vtedy máme víťaza- žiaka aj učiteľa.

.

škola


Načo by to totiž boli učitelia, keby neobjavovali skryté záujmy žiakov a neodovzdávali im poznatky a vedomosti ?

Načo by bolo dieťa žiakom, keby nebolo otvorené prijímať nové poznatky ?

Musí tu byť jednota a symbióza !

Chcem veriť, že vo väčšine prípadov dochádza k tejto symbióze. Ak nie, je nezastupiteľnou úlohou rodiča –hľadať príčinu. Rodič nesmie stáť bokom ako nezúčastnený pozorovateľ. Musí sa aktívne o dieťa zaujímať a zaujímať sa aj o vzťah dieťaťa k škole a k učiteľovi.

Učenie nemusí byť trápenie
1 (20%)1
.

About the Author