Útok na divákov, z ktorého sú peniaze


Reklamy. Mnohí si možno teraz predstavíme neželané prerušovanie filmu, seriálu, či zápasu  krátkymi avšak početnými videami, alebo dokonca vysielaním polhodinovej „relácie“ Teleshopping, ktorej náplň vysielania pripomína otravných podomových predajcov, ktorí nie a nie odísť. Lenže chcem poukázať na to, aké triky podobné reklamy na nás skúšajú. Tých trikov je viac a ešte stále fungujú.
Neuveriteľne znížená cena? Ale kdeže! Nenechajte sa nachytať.

procenta

Na začiatok mi nedá nespomenúť moju nedávnu skúsenosť. Bola Sobota, rodičia mali pustenú televíziu, no a samozrejme ako inak, zasa je program prerušený reklamami a potom Teleshoppingom. Reklamovali v ňom mixér, na ktorý je údajne až neuveriteľná zľava len pre nás, divákov TV shopu. Vraj z pôvodných 109 Euro na skvelých 79 Euro. Mamu mixér zaujal a tak idem cez počítač navštíviť e-shopy. Takéto mixéry stoja v e-shopoch bežne 50-60 Euro. Tak si myslím, že o žiadnu brutálne neuveriteľne nízku cenu nešlo, iba o reklamný ťah, pričom ak si produkt vyhľadáte sami, ušetríte viac. A inak, pôvodná cena 109 Euro? To je ďalší trik. Za takú cenu by ten mixér rozumný človek predsa nikdy nekúpil.

sleva

Potrebujem ten produkt ja, alebo mi jeho potrebu podsúva niekto iný?
Menší byt, v ktorom vládne pokoj, obyčajný gauč alebo stolička, vpredu pustený plazmový televízor „na plné pecky.“ Takéto pokojné dni trávia mnohí dôchodcovia. Z internetu si filmy nesťahujú, videohry nehrajú, Facebook nenavštevujú, nehrajú sa ani s tabletom. Elektronická a vlastne takmer nepretržitá zábava, keď sú ich ratolesti v práci a v škole, predstavuje program, ktorý sa vysiela v televízii.

prodej

Zväčša slovenské stanice, kvôli seriálom v slovenskom dabingu. Istý seriál býva každé ráno prerušovaný Teleshoppingom. Dôchodca však nechá televíziu pustenú, no a „dobroprajní“ predajcovia ho svojimi reklamami na produkty doslova ovplyvňujú. Dôchodca o nich nemal ani šajn, daný produkt by nechcel, avšak je „bombardovaný“ vlnou príjemného prístupu, ovplyvňovania, imaginárnych zľáv, až nakoniec vytočí telefónne číslo, no a daný produkt objedná. To je realita, avšak nemusí sa týkať iba dôchodcov, podobnými cestami sa nechajú zmanipulovať aj iní.

Útok na divákov, z ktorého sú peniaze
Ohodnoťte příspěvek

About the Author