Kia Sportage zo Žiliny

Dva a pol tisíc predaných vozidiel za kalendárny rok a popredné priečky najpredávanejších áut v Česku a na Slovensku, je pre SUV Kia Sportage dobrá vizitka. SUV strednej triedy, technikou spriaznené s konkurentom Hyunday Tuscon, sa vyrába vo slovenskej Žiline, pričom tam tvoria 64% výroby všetkých vozidiel. Sportage má na čo nadväzovať. Veď jeho predchodca sa v nedávnom prieskume spokojnosti zákazníkov umiestnil na prvom mieste.
 bílá Kia
–        Auto potešilo ako skvelým spracovaním interiéru, tak skvelou konektivitou s telefónmi, ľahkej ovládateľnosti dotykovej obrazovky, veľmi pohodlnými sedadlami.
–        Čo sa týka jazdných vlastností, tak je vozidlo vybavené výborným odhlučnením ako náprav, tak aj motora, takže v interiéri nie je počuť rušivé zvuky.
–        Vozidlá sa vyrábajú s automatickou prevodovkou a možno vyberať medzi niekoľkými variantmi motora.

–        Najsilnejší z motorov je k dispozícii dieselový štvorvalec turbo 2.0 CRDi. Tento najsilnejší motor má spotrebu 8,5 litrov na sto kilometrov, ale pre tak veľké, ťažké a výkonné auto s pohonom všetkých štyroch kolies, ide a slušnú spotrebu.
–        Môžete zvoliť napríklad tiež motor benzínový 1.6, ktorý je naozaj veľmi živý, pekne akceleruje a pri 140 kilometrovej rýchlosti na diaľnici točí 2400 otáčok a je tu ešte zrejmá rezerva.

–        Maximálna rýchlosť tohto vozidla s týmto motorom je 200 km / hod.
–        Jazdné vlastnosti sú naozaj skvelé. Zákazníci tvrdia, že pri jazde majú pocit, že riadi hatchback. Auto sedí perfektne na ceste ako prikované, vďaka tuhej karosérii sa nekrúti. Chytrá štvorkolka podporená stabilizačným systémom rozkladá perfektne pomer síl na nápravy a auto naozaj nemá problém ani pri riskantnom pridaní plynu v klzkej zákrute.
Kia v červené barvě
–        Svetlá výška vozidla nie je určená pre náročný terén, ale poľných a lesných ciest sa báť určite nemusíte.
–        Slovenskí ani českí zákazníci nemajú podľa automobilky radi systém štart-stop, ktorý pri zastavení auta vypína motor. A tak ho nová modelová rada nemá. V dnešnej dobe sa jedná a zaujímavosť, ktorá sa paradoxne tvári ako bonus.
 

About the Author